Ook al gevloekt omdat je een Facebook advertentie met te veel tekst gemaakt had? Deze advertenties werden vroegen immers door Facebook afgekeurd. Uit onderzoek (bij Facebook) is namelijk gebleken dat advertenties met minder dan 20% tekst beter presteren. Enkele jaren geleden werd deze regel afgeschaft, maar advertenties die te veel tekst bevatten werden toch nog gestraft en minder getoond door Facebook. Voor dergelijke advertenties was je CPC (cost per click) een pak hoger. Met andere woorden, het mocht, maar je deed het beter niet.
Facebook heeft aangekondigd dat vanaf september 2020 deze regel niet meer van toepassing is. Advertenties met meer tekst in de afbeelding zullen niet meer beboet worden en op dezelfde manier behandeld worden in een veiling bijvoorbeeld. (Hoe de Facebook veiling werkt lees je hier.)
Toch raden we je aan om de tekst in je afbeelding te beperken. Ook Facebook blijft voorstander van een minimum aan tekst in de afbeelding. 1 beeld zegt immers meer dan 1000 woorden. De tekst die boven je advertentie komt te staan (de advertentietekst) mag wél uitgebreider zijn.
Lees hier meer over Adverteren op Facebook.